با موهای زائد بدن چه باید کرد؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که لیزر کل بدن شمال چه قسمت هایی می باشد. از این رو تمامی نواحی که شما می توانید لیزر کنید را گرد آوری کرده ایم. این نواحی به شرح زیر است:

لیزر کل بدن شامل چیست؟

صورت:

صورتی یکی از پر طرفدار ترین نواحی است که با لیزر کردن آن ، به شدت احساس راحتی می کنید. راه های دیگر زدودن موهای صورت مانند بند ، استفاده از تیغ های ژیلت ، استفاده از موم های مخصوص صورت عوارض جانبی بسیار زیادی دارند و اغلب بعد از انجام آنها صورت دچار آکنه و زبری می شود.

هم چنین بعد از مدتی مو ها دباره رشد می کنند. لیزر کردن این ناحیه نه تنها باعث نرمی و صافی پوست شما می شود بلکه شما را از شر جوش های بعد از اصلاح نیز راحت می کند.

هم چنین دیگر مانند گذشته صورت شما زخم و مو های زیر پوستی نخواهد داشت. به همین دلیل یکی از نواحی پر طرفدار برای مرکز معتبر لیزر در کرج لیزر ، لیزر موهای زائد صورت می باشد.

پشت لب و زیر چانه:

بسیاری از افراد صوتشان موهای نازک و بی رنگی دارد و لیزر برای کل صورت آن ها جواب نمی دهد. از این رو فقط برای لیزر قسمت پشت لب و زیر چانه ی خود مراجعه می کنند.

این کار هم باعث می شود که در هزینه های آن ها صرفه جویی شود هم مشکلات برای رفع موهای زائد این ناحیه را نداشته باشند.

البته دقت فرمایید بسیاری از افراد که در زیر چانه ی خود موهای زائد ضخیم دارند ، دچار اختلالات هورمونی نیز می باشند. قبل از انجام لیزر از هورمونی بودن یا نبودن موهای زائد خود اطمینان حاصل کنید.

گردن:

گردن از جمله مناطقی است که برخی مایلند آن را لیزر کنند. اگر شما از لباس های باز استفاده می کنید یا در مراسم ها و جشن ها ، قصد پوشین لباس بازی را دارید، لیزر کردن گردن کمک شایانی به جلوه دهی بدن شما خواهد داد.

هم از شر موهای زائد بدن خود خلاص می شوید هم اینکه مانند بقیه ی راه ها دیگر عوارض جانبی را تجربه نخواهید کرد.

فقط حواستان باشد اگر موهای گردن شما سیاه و کمی ضخیم است لیزر را امتحان کنید. در غیر اینصورت آن گونه که می خواهید جوابی نخواهید گرفت.

دست ها:

دست ها از جمله پر تقاضا ترین نواحی برای لیزر بدن به شمار می رود. چه بانوان و چه آقایان تمایل بسیار زیادی به زدودن موهای زائد دست خود نشان می دهند.

دست ها به دلیل اینکه امروزه استفاده از لباس های آستین کوتاه رایج شده به شدت تقاضا برای لیزر کردن آن ها بالاتر رفته است. این عمل نه تنها بسیار جواب می دهد بلکه تا مدت زمان زیادی پوست دستت شما را صاف نمایش می دهد.

زیر بغل:

بسیاری از افراد به دلیل اینکه در زیر بغل تعداد زیادی از غدد لنفاوی در قرار دارد، از لیزر کردن این ناحیه خودداری می کنند. در صورتی که طول موج لیزر ها آنقدر پایین است که هیچ آسیبی به غدد لنفاوی وارد نمی شود.

هم چنین لیزر بغل از جمله نواحی حساس می باشد که با زدودن موهای زائد آن توسط ژیلت و تیغ ، باعث خارش بسیار زیادی می شود. لذا لیزر این ناحیه به شدت امری مفید است و توصیه می شود.

شکم و دور سینه:

این نواحی از جلمه نواحی پر طرفدار به خصوص برای آقایان می باشد. بانوان اکثرا در این قسمت های بدن خود موهای زبر و تیره ندارند یا اگر داشته باشند ترجیحا به دلیل اختلالات هورمونی مانند سندروم تخمدان پلی کیستیک می باشد که زمانی که درمان شوند خود به خود این مشکل آن ها نیز رفع می شود.

برای همین منظور بیشتر اقایان متمایلند که این نواحی خود را لیزر کرده تا در هنگام استخر رفتن یا باشگاه یا خیلی موارد دیگر احساس راحتی و آسودگی کنند.

از لیزر موهای زائد می توان برای از بین بردن موهای زائد در تمامی نقاط بدن استفاده کرد بیشترین نقاط شامل زیر بغل، سینه، صورت،نواحی بیکینی و بقیه ی نقاط مهم دیگر می باشد اما لیزر موهای زائد شامل برتری های دیگری به نسبت وکس یا شیو کردن است که شامل موارد زیر می باشد:


لیزر موهای زائد دارای سرعت بیشتری به نسبت روش های دیگر برای رفع موهای زائد می باشد ولی بستگی به وسعت ناحیه مورد نظر هم دارد به طور مثال لیزر پاها زمان بیشتری به نسبت لیزر زیر بغل طلب می کند.


در لیزر موهای زائد نتایج ماندگاری بسیار بالاتری دارند به نسبت وکس کردن یا اصلاح، در لیزر موهای زائد اگر باز هم موهای زائد رشد نمایند دیگر همانند قبل نیستند و نازک تر و دارای تراکم کمتری به نسبت قبل خواهند بود.


لیزر موهای زائد دارای دقت بسیاری بالایی می باشد اگر شما در یک مرکز معتبر همراه با تکنسین مجرب از این روش استفاده کنید مطمئنا نتیجه ی مطلوبی خواهید گرفت بدون آنکه پوست شما آسیبی ببیند.

  • 7 باور غلط در مورد لیزر موهای زائد


بهترین و جدیدترین دستگاه لیزر موهای زائد چیست؟


در زیر به بررسی دستگاه های لیزر موهای زائد موجود در بازار میرسیم:

 

دستگاه لیزر الکساندرایت

 


در حال حاضر این دستگاه یکی از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد در جهان می باشد این دستگاه دارای قابلیت تنظیم طول موج و انرژی برای از بین بردن موهای زائد می باشد، این دستگاه با هر نوع پوست و مویی سازگاری لازم را دارد و دارای نور مرئی و طول موج 755 نانومتر می باشد همچنین دارای سیستم خنک کننده و کلینگ بسیار قوی نیز می باشد که برای جلوگیری از سوختن پوست شما در هنگام فرآیند لیزر بسیار کارآمد است.

در ویدئو زیر طریقه ی لیزر موهای زائد توسط دستگاه دارای طول موج الکساندرایت را مشاهده می کنید

 

 

دستگاه لیزر ICE Platina Plus و ICE Platinum

این دو دستگاه نیز جزو پیشرفته ترین و بهترین دستگاه های حال حاضر جهان هستند که انقلابی در نوع خود می باشند چه از نظر تکنولوژی و چه از نظر کیفیت، مزیت این دستگاه بر رقبای دیگر خود این است که تمامی تکنولوژی 3 دستگاه الکساندرایت،Nd:YAG و دایود را در خود جای داده است یعنی هر 3 طول موج دستگاه های نامبرده شده را دارد، اگر دارای موی بلوند یا روشنی هستید یا موهای نازکی دارید و یا پوست تیره و برنزی دارید این دستگاه با تغییر فرکانس مناسب برای پوست و موی شما می تواند به راحتی موهای زائد شما را از بین ببرد.

با ترکیب 3 طول موج متفاوت این دستگاه می تواند به بهترین نحو ممکن به ساختار و عمق پوست شما نفوذ نماید تا موهای زائد شما را از بین ببیرد.

لیزر موهای زائد یک روند پزشکی میباشد که از یک لیزر – یک اشعه نوری شدید و جهنده – برای حذف موهای زائد استفاده میشود.

در طی حذف موهای زائد با لیزر، اشعه ی لیزر از طریق پوست به فولیکول موی فرد میرسد. گرمای شدید لیزر، به فولیکول مو آسیب وارد میکند که این امر، رشد آینده ی مو را مهار میکند. لیزر موهای زائد موثرترین روش برای افراد دارای پوست های تیره و روشن میباشد.

اگرچه حذف موهای زائد به صورت موثری رشد مو را آهسته میکند اما حذف دائمی موهای زائد را تضمین نمیکند. اقدامات نگهدارنده ی دوره ای نیز ممکن است مورد نیاز باشد.

 

مزایای لیزر موهای زائد

لیزرها برای حذف موهای ناخواسته از صورت، پا، بازو، زیربازو، خط بیکینی و سایر نواحی مناسب می باشند.

مزایای لیزر موهای زائد شامل موارد زیر میباشد:

  • دقت: لیزرها میتوانند به صورت انتخابی موهای تیره و خشن را هدف بگیرند در حالی که به پوست اطراف آسیبی وارد نکنند.
  • سرعت: هر پالس از لیزر کسری از ثانیه طول میکشد و میتواند تعداد زیادی مو را همزمان تیمار کند. لیزر میتواند یک منطقه ی حدودا اندازه ی یک چارک را در هر ثانیه تیمار کند. نواحی کوچکی مانند بالای لب میتواند در کمتر از یک دقیقه انجام شود و نواحی بزرگتر مانند پشت یا پاها ممکن است بیشتر از یک ساعت طول بکشد.
  • اثر زیاد: بیشتر بیماران به صورت دائمی موی خودشان را بعداز حدود ۳ تا ۷ جلسه از دست میدهند.

 

چطور برای از بین بردن موهای زائد با لیزر آماده شویم؟

لیزر موهای زائد یک روند پزشکی میباشد که نیاز به آموزش برای اجرا دارد و ریسکهای بالقوه ای دارد. قبل از انجام مو زدایی با لیزر، شما باید دقیقا اعتبارنامه ی پزشک یا تکنسینی که این روند را اجرا میکند کنترل کنید.

اگر شما علاقمند به از لیزر موهای زائد هستید، یک پزشک را انتخاب کنید که دارای برد تخصصی در رشته هایی مانند پوست و مو یا جراحی زیبایی باشد و تجربه ی از بین بردن موهای زائد با لیزر را داشته باشد. اگر قرار است که یک دستیار پزشک یا کارشناس پرستاری این روند را انجام دهد مطمئن شوید که یک پزشک ارشد در طی انجام لیزر، در مکان حضور داشته باشد. مراقب سالن ها یا سایر تجهیزاتی که ممکن است افراد غیر پزشک برای از بین بردن موها با لیزر از آن استفاده کنند باشید.

قبل از حذف موهای زائد با لیزر، یک جلسه مشاوره را با پزشک خود برنامه ریزی کنید. پزشک ممکن است از این ملاقات برای موارد زیر استفاده کند:

  • تاریخچه ی پزشکی شما را بررسی کند از جمله سابقه استفاده از داروها.
  • در مورد خطرات، مزایا و توقعات بحث می کند، ازجمله اینکه از بین بردن مو با لیزر چه کارهایی را میتواند یا نمیتواند برای شما انجام دهد.
  • عکس هایی بگیرد که برای ارزیابی های قبل و بعداز درمان و بررسی های دراز مدت مورد استفاده قرار بگیرند.
  • در این مشاوره، در مورد یک طرح درمانی و هزینه های مربوطه بحث کند. لیزر موهای زائد معمولا یک

    گر شما روی انجام لیزر موها برنامه ریزی میکنید، باید کندن، موم انداختن و الکترولیز را به مدت ۶ هفته قبل از لیزر، محدود کنید. چون لیزر ریشه های مو را هدف میگیرد، که توسط موم انداختن یا کندن به صورت موقتی حذف می شود.

    شما همچنین باید از در معرض قرارگیری با نور خورشید به مدت ۶ هفته قبل و بعداز درمان اجتناب کنید. در معرض قرارگیری با نور خورشید اثربخشی حذف مو با لیزر را کاهش میدهد و به احتمال زیاد عوارضی را بعد از درمان ایجاد میکند.





:: برچسب‌ها: لیزر بدن ,
:: بازدید از این مطلب : 586
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: